«Η συνολική εικόνα που αναδύεται από την υπόθεση είναι εκείνη ενός κομματικού επικοινωνιακού μηχανισμού με ισχυρές διασυνδέσεις στο κυβερνητικό επιτελείο, που λειτουργεί με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο για την προώθηση πολιτικού αφηγήματος, με ασαφές καθεστώς χρηματοδότησης και με εργαζομένους που κινούνται στα όρια σύγκρουσης ιδιωτικού-δημόσιου ρόλου. Πρόκειται για μια υπόθεση που αγγίζει την καρδιά της θεσμικής λογοδοσίας, της διαφάνειας και της ποιότητας του δημοκρατικού διαλόγου,» σημειώνει η Κουμουνδούρου.
Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ καταθέτει στη κυβέρνηση και στον Παύλο Μαρινάκη τα εξής ερωτήματα:
-
Υπάρχουν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ή έργου εργαζομένων ή ιδιοκτητών των Blue Skies Μονοπρόσωπη Α.Ε., V+O Διαφημιστική Συμβουλευτική Α.Ε., Unlimited Creative Services Ε.Π.Ε., Mindhaus Συμβουλευτική Μονοπρόσωπη Α.Ε., Curious Ahead Digital Services Μονοπρόσωπη Α.Ε., Adjustment Ι.Κ.Ε., Kuge Ι.Κ.Ε., Contagious Minds O.E. και Render Media Ι.Κ.Ε. με την Προεδρία της Κυβέρνησης και το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας;
-
Ποιο είναι το φυσικό αντικείμενο και η οικονομική αξία των ανωτέρω συμβάσεων;
-
Πόσες συμβάσεις έχουν συναφθεί και ποιο είναι το ύψος της αξίας τους για τις εταιρείες Blue Skies Μονοπρόσωπη Α.Ε., V+O Διαφημιστική Συμβουλευτική Α.Ε., Unlimited Creative Services Ε.Π.Ε., Mindhaus Συμβουλευτική Μονοπρόσωπη Α.Ε., Curious Ahead Digital Services Μονοπρόσωπη Α.Ε., Adjustment Ι.Κ.Ε., Kuge Ι.Κ.Ε., Contagious Minds O.E. και Render Media Ι.Κ.Ε. με τους φορείς γενικής κυβέρνησης όπως ορίζονται από το Άρθρο 14 του Ν. 4270/2014;».
Θυμίζουμε πως οι αποκαλύψεις για την “Ομάδα Αλήθειας” συνδέονται με τη στρατηγική επικοινωνίας και προπαγάνδας της κυβέρνησης Μητσοτάκη και εστιάζουν σε μια σειρά από αμφιλεγόμενες ενέργειες που προκάλεσαν πολιτική και κοινωνική αναστάτωση στην Ελλάδα.
Η “Ομάδα Αλήθειας” αποτελεί μια ομάδα επικοινωνίας η οποία φέρεται να είχε ως στόχο τη διαχείριση κρίσεων και την προώθηση της κυβερνητικής ατζέντας μέσω της στρατηγικής διάδοσης της «αλήθειας» κατά της αντιπολίτευσης και του Τύπου.
Οι αποκαλύψεις σχετικά με τη χρηματοδότηση της “Ομάδας Αλήθειας” επικεντρώνονται κυρίως στον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση Μητσοτάκη χρηματοδότησε αυτήν τη στρατηγική επικοινωνίας και προπαγάνδας, καθώς και στα ποσά που δαπανήθηκαν για τις ενέργειες της ομάδας.
Δημόσια Χρηματοδότηση και Σχέσεις με Ιδιωτικές Εταιρείες
Η “Ομάδα Αλήθειας” φέρεται να χρηματοδοτήθηκε μέσω κρατικών πόρων, ενώ υπήρξαν αποκαλύψεις ότι χρήματα από τον προϋπολογισμό της κυβέρνησης κατευθύνθηκαν σε ιδιωτικές εταιρείες που ήταν υπεύθυνες για την εκστρατεία επικοινωνίας. Κάποιες από αυτές τις εταιρείες, όπως αποκαλύφθηκε, είχαν σχέσεις με άτομα κοντά στην κυβέρνηση και φέρονται να εμπλέκονταν σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διάδοση προπαγανδιστικού υλικού.
Η κυβέρνηση φέρεται να χρηματοδότησε την “Ομάδα Αλήθειας” μέσω ειδικών κονδυλίων για επικοινωνιακές στρατηγικές. Τα ποσά που δαπανήθηκαν δεν δημοσιοποιήθηκαν άμεσα, αλλά οι αποκαλύψεις έδειξαν ότι υπήρξε σημαντική κρατική ενίσχυση για τις δραστηριότητες της ομάδας, γεγονός που δημιούργησε ερωτήματα για τη διαφάνεια και τη νομιμότητα της διαδικασίας.
Ορισμένες από τις εταιρείες που συνεργάστηκαν με την “Ομάδα Αλήθειας” είχαν στενές σχέσεις με μεγάλα μέσα ενημέρωσης και πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων. Στόχος ήταν να διασφαλιστεί ότι τα κυβερνητικά μηνύματα θα φτάσουν στο ευρύ κοινό μέσω καλοσχεδιασμένων επικοινωνιακών καμπανιών. Η χρηματοδότηση αυτή φέρεται να περιλάμβανε και την αγορά διαφημιστικών χώρων ή την ενίσχυση της παρουσίας στο διαδίκτυο με συντονισμένες εκστρατείες.
Η αντιπολίτευση και διάφοροι δημοσιογράφοι αμφισβήτησαν τη διαφάνεια και τη νομιμότητα αυτής της χρηματοδότησης. Υπήρξαν καταγγελίες ότι τα χρήματα χρησιμοποιούνταν για να στηρίξουν κυβερνητικές θέσεις και να κατασκευάσουν μια θετική εικόνα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, συχνά με τη χρήση αμφιλεγόμενων τακτικών προπαγάνδας και παραπληροφόρησης.
Μετά τις αποκαλύψεις, υπήρξαν κλήσεις για έρευνες σχετικά με τη νομιμότητα της χρηματοδότησης, καθώς και για τη διαχείριση των δημόσιων πόρων που δαπανήθηκαν για την ομάδα. Παρά τις αντιδράσεις και τις πιέσεις από την αντιπολίτευση και τα μέσα ενημέρωσης, οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι υποστήριξαν ότι η χρηματοδότηση ήταν πλήρως νόμιμη και ότι οι στρατηγικές επικοινωνίας ήταν απαραίτητες για την προώθηση της πολιτικής ατζέντας της κυβέρνησης.