Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου, 2025

Top 5 άρθρα

Σχετικά άρθρα

Παρ’ ολίγον νέα Τέμπη στη Σίνδο – Τρένο κινούνταν σε… λάθος γραμμή – Μπαλάκι ευθυνών από Hellenic Train και ΟΣΕ

Του Βασίλη Σπυρόπουλου

Παρ’ ολίγον τραγωδία παρόμοια με αυτή που συνέβη στα Τέμπη, τον Φεβρουάριο του 2023, θα θρηνούσαμε χθες το απόγευμα στον προαστιακό που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Λάρισα. Δυστυχώς, μετά από δύο χρόνια, τίποτα δεν έχει αλλάξει και ας έφυγαν από τη ζωή άδικα 57 συνάνθρωποί μας.

Το νέο απίστευτο περιστατικό έγινε γνωστό ύστερα από σχετική καταγγελία επιβάτη, σύμφωνα με την οποία το συγκεκριμένο τρένο κινούνταν σε λάθος γραμμή εξόδου.

Στην ανακοίνωσή της, η Hellenic Train τονίζει ότι το περιστατικό εντοπίστηκε έγκαιρα από τον μηχανοδηγό, ο οποίος μαζί με το προσωπικό «ενήργησαν σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και οδηγίες», εφαρμόζοντας πιστά τις εντολές του αρμόδιου σταθμάρχη και τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Όπως σημειώνεται, «η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η σωστή», κάτι που αντιλήφθηκε έγκαιρα ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας, κατά την είσοδό της στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου. Ο μηχανοδηγός ακινητοποίησε τον συρμό αμέσως και ενημέρωσε σχετικά τον σταθμάρχη, ο οποίος τον πληροφόρησε ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα στα κλειδιά αλλαγής γραμμής. Τελικά, ο συρμός εισήλθε ξανά στον σταθμό, ώστε να αποβιβαστούν με ασφάλεια οι επιβάτες.

Η ανακοίνωση της Helelnic Train:

«Η Hellenic Train διευκρινίζει, σχετικά με το περιστατικό της 5ης Νοεμβρίου 2025, που αφορούσε την αμαξοστοιχία 2591 (Θεσσαλονίκη–Λάρισα) και σχετίζεται με κίνηση σε εσφαλμένη κατεύθυνση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου, ότι ο μηχανοδηγός και το προσωπικό της αμαξοστοιχίας ενήργησαν σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και οδηγίες, τις οποίες εφάρμοσαν πιστά, βάσει των εντολών που έλαβαν από τον αρμόδιο σταθμάρχη για την πορεία της αμαξοστοιχίας, αλλά και βάσει του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, κατά την είσοδο της αμαξοστοιχίας 2591 στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Σίνδου, ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε έγκαιρα και χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ειδοποίηση από τον σταθμάρχη ότι η χάραξη της γραμμής εισόδου δεν ήταν η σωστή.

Ο μηχανοδηγός ακινητοποίησε αμέσως τον συρμό και ενημέρωσε τον σταθμάρχη. Ο σταθμάρχης τον πληροφόρησε ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα στα κλειδιά αλλαγής γραμμής και του έδωσε οδηγία να συνεχίσει στην τροχιά στην οποία βρισκόταν, ώστε στη συνέχεια να κάνει οπισθοπορεία και να εισέλθει ξανά στον σταθμό για να αποβιβαστούν οι επιβάτες.

Οι ενέργειες αυτές πραγματοποιήθηκαν από το προσωπικό κίνησης της Hellenic Train με απόλυτη ασφάλεια και πλήρη συμμόρφωση προς τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, ο μηχανοδηγός προέβη σε όλες τις προβλεπόμενες επικοινωνίες επιβεβαίωσης των οδηγιών που του δόθηκαν.

Οι επιβάτες είχαν ενημερωθεί για την επικείμενη αποβίβαση, χωρίς ωστόσο να είναι ενήμερο το προσωπικό της αμαξοστοιχίας από τον σταθμάρχη για τη διέλευση σε εσφαλμένη κατεύθυνση. Στη συνέχεια, αφού δόθηκε δυστυχώς με καθυστέρηση από τον σταθμάρχη η οδηγία στον μηχανοδηγό για πραγματοποίηση οπισθοπορείας, το προσωπικό της Hellenic Train προχώρησε στην ενημέρωση των επιβατών.

Υπενθυμίζουμε ότι ο αρμόδιος Ρυθμιστής Κυκλοφορίας είναι ο ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας.

Η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της για την ασφαλή, αξιόπιστη και συνεπή εκτέλεση όλων των σιδηροδρομικών δρομολογίων, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού».

Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ με δική του ανακοίνωση διαψεύδει ότι συνέβη τέτοιο περιστατικό στη Σίνδο, πετώντας το μπαλάκι στην Hellenic Train.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

«Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή. Το συγκεκριμένο δημοσίευμα είναι ψευδές.

Υπενθυμίζουμε ωστόσο στην Hellenic Train και στη μητρική της εταιρεία Ferrovie dello Stato ότι, όπως η ίδια η εταιρεία γνωρίζει, βάσει του ευρωπαϊκού πλαισίου και του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, στις περιπτώσεις ελεγχόμενης χάραξης για αλλαγή τροχιάς ή ελεγχόμενης παλινδρόμησης, το προσωπικό της αμαξοστοιχίας οφείλει να ενημερώνει έγκαιρα και μετ’ επιτάσεως τους επιβάτες για την αλλαγή πορείας.

Η έλλειψη ενημέρωσης, όπως και η λάθος ενημέρωση, όπως καταγγέλλει επιβάτης του προαστιακού Θεσσαλονίκης, είναι απαράδεκτη και πλήττει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού και της κοινωνίας.

Σημειώνουμε ότι το συγκεκριμένο τμήμα γραμμής στη Σίνδο όπως και 80% του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη διαθέτει εγκατεστημένο και λειτουργικό σύστημα τηλεδιοίκησης».