Του Κώστα Παππά
Εικόνα διάλυσης , αδυναμία συντονισμού , περιουσίες και ζωές στο έλεος του Θεού. Το κράτος απών. Αυτή είναι η εικόνα που επικρατεί στην ελλάδα τα τελευταία 24ωρα. Δεν είναι η πρώτη φορά και σίγουρα δεν θα είναι και η τελευταία. Όμως κάποιοι εξελέγησαν με τη σημαία του επιτελικού κράτους. Κάποιοι υποσχέθηκαν ότι αυτές οι εικόνες θα ανήκουν στο παρελθόν. Αυτοί οι κάποιοι σήμερα κυβερνάνε. Να τους χαιρόμαστε.
Τι αλήθεια μπορεί να ψελλίσει αυτός ο διαλυμένος κρατικός μηχανισμός στους ανθρώπους στην Αχαΐα στην Πρέβεζα στην Αιτωλοακαρνανία στη Χίο; Δεν αναφέρουμε καν την περιβαλλοντική επιβάρυνση που για μία ακόμα φορά έχει υποστεί η Ελλάδα. Χιλιάδες στρέμματα με ελαιόδεντρα και άλλες καλλιεργήσιμες εκτάσεις έγιναν στάχτη. Ποιος θα αποζημιώσει όλους αυτούς τους ανθρώπους που το μόνο που έβλεπαν τις τελευταίες ώρες είναι τα μηνύματα του 112 για εκκένωση; Ποια θα είναι η επόμενη μέρα για αυτούς; Θα εξαφανιστούν μαζί με πολλούς άλλους από ανάλογες πυρκαγιές; Επικοινωνιακά τουλάχιστον αυτή η κυβέρνηση μας έχει αποδείξει ότι έχει αυτή τη δυνατότητα να εξαφανίζει.
Οι προσπάθειες των πυροσβεστών ηρωικές για ακόμα μία φορά χωρίς όμως τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Η κυβέρνηση περίμενε αυτή την κατάσταση τις προηγούμενες ημέρες, ωστόσο η διασπορά δυνάμεων ήταν τέτοια που τελικά δεν επέτρεπε καμία σοβαρή αντιμετώπιση των πυρκαγιών. Όλα τελικά ξεκινούν και τελειώνουν στους καλά κλιματιζόμενους χώρους των κέντρων επιχειρήσεων;
Ακόμα μία φορά αποδεικνύεται ότι όλα τελικά έχουν να κάνουν με την επικοινωνιακή διαχείριση ακόμα και τον καταστροφών. Η μεγάλη εικόνα είναι πάντοτε η Αττική και η Αθήνα . Αλήθεια ποιος νοιάστηκε πραγματικά για την ελληνική περιφέρεια και τις δεκάδες πυρκαγιές που κατέκαψαν τα πάντα τις τελευταίες ώρες; Η απάντηση βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα καμένα. Για κάποιους το κράτος αρχίζει και τελειώνει στα όρια του νομού Αττικής. Δυστυχώς όταν οι κάμερες θα πάψουν να καταγράφουν, όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις χιλιάδες άνθρωποι θα μείνουν χωρίς βοήθεια βλέποντας σπίτια και περιουσίες να μην υπάρχουν πια.
Δεν μπορεί να εξαντλείται η κρατική παρουσία μπροστά σε τέτοιες καταστροφές μόνο στα μηνύματα του 112. Δεν μπορεί η μόνιμη επωδός να είναι δεν έχουμε ανθρώπινα θύματα. Πάντα η προστασία της ανθρώπινης ζωής είναι το μεγάλο ζητούμενο σε καμία περίπτωση όμως δεν δικαιολογεί όλο το υπόλοιπο σκηνικό της καταστροφής. Το εννοούμενο αφήγημα “εμείς δεν έχουμε Μάτι” ,αλλά ας καταστραφεί οτι ακόμα δεν κάηκε δεν μπορεί να απευθύνεται σε νοήμονες ανθρώπους. Πού είναι αυτός ο περίφημος αντιπυρικός σχεδιασμός που διαφημίζεται λίγο πριν από κάθε αντιπυρική χρονιά; Πότε αλήθεια θα δούμε σοβαρά την ισχυρή επιδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό ενός σοβαρού στόλου αεροσκαφών και πυροσβεστικών για ολόκληρη την ελληνική επικράτεια; Ίσως να χρειαστεί να σκεφτούμε να θυσιάσουμε μία φρεγάτα για να έχουμε περισσότερα πυροσβεστικά. Αυτή η σκέψη έχει καταγραφεί αρκετές φορές στο παρελθόν όμως οι δαπάνες για την αμυντική βιομηχανία φαίνεται να είναι πάντοτε προτεραιότητα. Είναι σημαντικό να μπορείς να υπερασπίζεσαι την πατρίδα, αλλά όχι μία καμένη και καθημαγμένη πατρίδα.
Το μεγαθήριο πυροσβεστικό από τη Ρωσία που δεν ξαναεμφανίστηκε στην Ελλάδα
Πριν από λίγα χρόνια η Ελλάδα διέθετε ένα πανίσχυρο πυροσβεστικό αεροσκάφος από τη ρωσία τα αεροσκάφος αυτό το τελευταία χρόνια άγνωστο για ποιο λόγο εξαφανίστηκε από την δυνατότητα της ελληνικής πυρόσβεσης. Δεν έγινε καν μία προσπάθεια για μία διακρατική συμφωνία, ώστε τα αεροσκάφη αυτά να επανέλθουν στην ελλάδα και εμένα εύλογο ενοίκιο να μπορούν να συνδράμουν στις μεγάλες πυρκαγιές. Να τι μπορούμε να σημειώσουμε και τις δυνατότητες αυτού του αεροσκάφους.
Το Be-200 είναι ένα ρωσικό αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων που προέκυψε από την ανάπτυξη του σοβιετικού Α-40. Μπορεί να επιχειρήσει το ίδιο εύκολα από θάλασσα και ξηρά. Στην Ελλάδα είναι περισσότερο γνωστό ως πυροσβεστικό αεροσκάφος γιατί έπαιξε αποφασιστικό ρόλο στην κατάσβεση των πυρκαγιών του 2007.
Έχει ικανότητα μεταφοράς 12 τόνων νερού σε 8 ειδικές αλουμινένιες δεξαμενές. Οι δεξαμενές μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα για να χρησιμοποιηθεί το αεροσκάφος σε άλλες αποστολές. Μπορεί να είναι μεταφορικό με ικανότητα μεταφοράς 72 επιβατών ή φορτίου 7.5 τόνων. Στην έκδοση ιπτάμενου ασθενοφόρου μπορεί να φιλοξενήσει 37 ασθενείς.Με τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως αεροσκάφος έρευνας-διασωσης, ναυτικής περιπολίας, ακόμα και για ανθυποβρυχιακό πόλεμο.
Κάθε ένα Be-200 Beriev μεταφέρει ποσότητα νερού όση τρία Canadair με διπλάσια ταχύτητα.