Κυριακή, 1 Ιουνίου, 2025

Top 5 άρθρα

Σχετικά άρθρα

Ξαφνικά η κυβέρνηση θυμήθηκε την ακρίβεια…

Του Βασίλη Σπυρόπουλου

Πρώτο και σημαντικότερο θέμα στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο, υπό τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ήταν η ακρίβεια και η αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή της. Τι σκέφτηκε, λοιπόν, η κυβέρνηση για να ελαφρύνει τις πλάτες μας από το αβάσταχτο βάρος των αυξήσεων στις τιμές όλων των προϊόντων και των μπαράζ ανατιμήσεων;

Η απάντηση ήρθε δια στόματος του ίδιου του κ. Μητσοτάκη: ίδρυση Εθνικής Αρχής, «που θα εποπτεύει την αγορά και την προστασία του καταναλωτή στα πρότυπα της Σουηδίας». Θα δημιουργηθεί μια ισχυρή Εθνικής Αρχή, η οποία θα πλαισιωθεί από υφιστάμενα στελέχη του Συνηγόρου του Καταναλωτή, της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και της ΔΙΜΕΑ. Θα επωμισθεί την ευθύνη των ελέγχων των καταγγελιών από τους καταναλωτές, των κυρώσεων και της εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών.

Φυσικά, η κυβέρνηση δεν θα σταματήσει στην ίδρυση, με την μορφή συγχωνεύσεων άλλων φορέων, της Εθνικής Αρχής για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Μέσω ειδικής εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα, ο καθένας μας θα μπορεί να ενημερώνει και να κινητοποιεί άμεσα τους ελεγκτές. Και με αυτό τον μαγικό τρόπο, ο εφιάλτης των ανατιμήσεων θα εξαφανιστεί δια παντός, μη σας πω ότι θα δούμε και τις τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ να μειώνονται!

Αλήθεια, πως και θυμήθηκε τώρα την ακρίβεια η κυβέρνηση; Τώρα, που οι τιμές βασικών αγαθών έχουν φθάσει στον Θεό και τα συνήθη υποζύγια- μισθωτοί και συνταξιούχοι- δεν ξέρουν πως να βγάλουν το μήνα; Στα σούπερ μάρκετ, όλα αυξάνονται μέχρι να πεις κύμινο και η διαφορά φαίνεται στο πορτοφόλι μας, που μένει άδειο τις πρώτες δέκα μέρες κάθε μήνα. Δεν συζητάμε για τις τιμές στην ενέργεια και την στέγαση, εκεί γίνεται το έλα να δεις.

Το πρόβλημα δεν είναι μόνον οι αυξήσεις, αλλά οι πρακτικές καρτέλ, που ακυρώνουν στην πράξη την αξία του ελεύθερου ανταγωνισμού. Όταν η τιμή του ρεύματος είναι σχεδόν ίδια σε όλους τους παρόχους, για ποιον ανταγωνισμό μιλάμε; Σίγουρα, για τον ανταγωνισμό μεταξύ των καρτέλ. Κι αυτός δεν λύνεται ούτε με Εθνικές Αρχές, ούτε με ψηφιακά μέσα «ευαισθητοποίησης» των καταναλωτών, στην πλάτη των οποίων πέφτει πάλι το βάρος για να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά.