Τρίτη, 6 Μαΐου, 2025

Top 5 άρθρα

Σχετικά άρθρα

Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες – Βήμα προς βήμα η διαδικασία

Δύο ερωτηματολόγια θα καλούνται να συμπληρώσουν οι πολίτες στην πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr., ένα για την χειμερινή και ένα για την θερινή περίοδο, είπε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος παρουσιάζοντας τον μηχανισμό αξιολόγησης του Δημοσίου από τους Πολίτες.

Κατόπιν τούτου, ο υπουργός Εσωτερικών, κ. Λιβάνιος, ανέφερε ότι για την θερινή περίοδο, οι πολίτες μπορούν μέχρι τις 24/05 να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο, ενώ στις αρχές Ιουνίου θα εκδοθούν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, τα οποία θα είναι διαθέσιμα σε όλους.

Ως προς την φύση της αξιολόγησης, ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι αυτή είναι μία αξιολόγηση όλων των υπηρεσιών του δημοσίου τομέα. Υπάρχει και εσωτερική αξιολόγηση που αφορά τους υπαλλήλους και θα παρουσιαστεί σε λίγες ημέρες.

Η αξιολόγηση θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr.

Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς.

Οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες από 1, το χαμηλότερο, έως 10, το υψηλότερο, συμβάλλοντας στο ευρύτερο πλέγμα μέτρων αξιολόγησης που διαθέτει πλέον η πολιτεία.

Στην αξιολόγηση θα μπορούν να λάβουν μέρος σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί κάτοικοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα συνδέονται με τους ατομικούς κωδικούς Taxisnet και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.

Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα, με απόλυτη ασφάλεια. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει υλικό για μεγάλους κεντρικούς φορείς, όπως ο e-ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, τα μέσα μεταφοράς, όσο και για πληθώρα υπηρεσιών ή χώρων που προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα των δρόμων, ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός, η διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης, οι παιδικές χαρές, οι υποδομές για πολίτες με αναπηρία και η μέριμνα για ζώα συντροφιάς.

Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να αξιολογήσουν εφαρμογές του gov.gr και ψηφιακές υπηρεσίες, σαν τις υπεύθυνες δηλώσεις και την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Στο τέλος, ο υπουργός Εσωτερικών ανέφερε ότι «η προσπάθεια αυτή στηρίζεται στην συμμετοχή του κόσμου προκειμένου να κάνουμε προτεραιοποίηση και ιεράρχηση των δράσεων που πρέπει να κάνουμε».

Ο Θοδωρής Λιβάνιος τόνισε ότι η αξιολογήση «Είναι ένας πυλώνας που αποτελείται από μία σειρά δράσεων οι οποίες έχουν να κάνουν με την αξιολόγηση. Υπάρχουν τα συστήματα και το σύστημα εσωτερικής αξιολόγησης, το οποίο εφαρμόζεται για 2η χρονιά και ολοκληρώνεται αυτή τη στιγμή και έχει να κάνει με την αξιολόγηση των υφισταμένων από τους προϊσταμένους αλλά και των ιδίων των προϊσταμένων τους.

Δεύτερος πυλώνας είναι αυτό που σας παρουσιάζουμε σήμερα και ο τρίτος πυλώνας έχει να κάνει με τη δυνατότητα που θα έχουν σε λίγους μήνες οι πολίτες που προσέρχονται στις τοπικές υπηρεσίες του Δημοσίου, όπως είναι τα ΚΕΠ για παράδειγμα, όπως είναι ο ΕΦΚΑ, να μπορούν να αξιολογήσουν τη συγκεκριμένη εργασία για την οποία προσήλθαν στο κατάστημα».

«Εκεί λοιπόν θα έχουμε ένα άλλο σύστημα το οποίο θα αξιολογεί πραγματικούς χρήστες μιας υπηρεσίας, ώστε και από εκεί να λάβουμε συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας», πρόσθεσε ο υπουργός Εσωτερικών.

Στο τέλος, ο κ. Λιβάνιος ανέφερε:

«Είναι ένα πολύτιμο εργαλείο το οποίο στηρίζεται στη συμμετοχή των πολιτών, προκειμένου να μας οδηγήσει να κάνουμε προτεραιοποίηση και ιεράρχηση των δράσεων που πρέπει να σχεδιάσουμε είτε ως κεντρική κυβέρνηση είτε ως δημόσιες υπηρεσίες και πολύ περισσότερο ως αυτοδιοίκηση, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής όλων μας».