Σάββατο, 12 Ιουλίου, 2025

Top 5 άρθρα

Σχετικά άρθρα

Οι Έλληνες πληρώνουν την τρίτη πιο ακριβή βενζίνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση!

Στην τρίτη θέση πανευρωπαϊκά κατατάσσεται η Ελλάδα, όσον αφορά στην τιμή της βενζίνης, καθώς η μέση τιμή της είναι 1,80 ευρώ ανά λίτρο, με μόνο την Ολλανδία και τη Δανία να είναι οι χώρες που βρίσκονται πάνω από τη χώρα μας, όσον αφορά στην ακριβότερη βενζίνη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με έκθεση της Fuels Europe από τον Ιανουάριο του 2025.

Η Ολλανδία και η Δανία, οι οποίες, ως γνωστόν, διαθέτουν σαφώς υψηλότερα εισοδήματα, αλλά και διαφορετικό μεταφορικό οικοσύστημα από την Ελλάδα.

Αν κοιτάξει κανείς πίσω από την τελική τιμή, θα διαπιστώσει πως η αρχική τιμή του καυσίμου, δηλαδή η τιμή διυλιστηρίου ή χονδρικής, στην Ελλάδα είναι μόλις 0,74 ευρώ ανά λίτρο – ελάχιστα πιο πάνω από τη Βουλγαρία, όπου η τελική τιμή είναι μόλις 1,28 ευρώ/λίτρο, η χαμηλότερη στην ΕΕ.

Η τεράστια διαφορά μεταξύ των δύο χωρών οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στη φορολογία:

Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και τέλη: +0,72 €/λίτρο
ΦΠΑ (24%): +0,35 €/λίτρο
Φόροι = 1,07 €/λίτρο
Φορολογική επιβάρυνση: 59% της τελικής τιμής
Ως εκ τούτου, γίνεται ξεκάθαρο πως η βενζίνη στην Ελλάδα δεν είναι ακριβή επειδή είναι ακριβό το καύσιμο – είναι ακριβή επειδή είναι υπερφορολογημένη, καθιστώντας έτσι δυσβάσταχτη για την τσέπη της πλειοψηφίας των πολιτών την μετακίνηση με αυτοκίνητο.

Η χώρας μας, ωστόσο, κατέχει και ένα ακόμη αρνητικό ρεκόρ: τον παλαιότερο στόλο επιβατικών οχημάτων και επαγγελματικών μεταφορών σε ολόκληρη την ΕΕ, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του 2022. Δείτε σχετικά την ακόλουθη λίστα:

Τύπος Οχήματος: Μέσος Όρος Ηλικίας στην Ελλάδα – Μέσος Όρος στην Ε.Ε.

Επιβατικά: 17,3 έτη – 12,3 έτη
Φορτηγά: 23 έτη – 13 έτη
Λεωφορεία: 18,8 έτη – 12,5 έτη
Βαν: 21,4 έτη – 12,5 έτη
«Γερασμένος» στόλος σημαίνει περισσότερους ρύπους και υψηλότερη κατανάλωση, αυξημένο κόστος συντήρησης για νοικοκυριά και επιχειρήσεις καθώς επίσης ανασφάλεια στους δρόμους λόγω μειωμένης αξιοπιστίας των οχημάτων.

Η εξάρτηση, μάλιστα, από παλιά μεταχειρισμένα οχήματα, κυρίως από αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, έχει μετατρέψει την Ελλάδα –και άλλες χώρες της ανατολικής και νότιας Ευρώπης– σε «νεκροταφείο οχημάτων» που αλλού θεωρούνται πλέον μη βιώσιμα.