Στην ανανέωση του στόλου του Λιμενικού με το εξοπλιστικό πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ 2» και τη φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων αναφέρθηκε σε συνέντευξή του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας.
«Με το “ΑΙΓΙΣ 2” ανανεώνεται ο στόλος του Λιμενικού Σώματος με στόχο τη φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων και την ενίσχυση της ασφάλειας», τόνισε ο υπουργός μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
«Μιλάμε για δύο μεγάλα πλοία ανοιχτής θαλάσσης που θα μπορούν να επιχειρούν και στη Μεσόγειο. Επιπλέον μικρά καταδιωκτικά σκάφη, αλλά και σύγχρονος εξοπλισμός – drone, ενδεχομένως και μη επανδρωμένα υποβρύχια σε δεύτερο χρόνο. Επίσης, προχωράμε με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης, στη δημιουργία ενός ψηφιακού κέντρου, όπως το War Room της Πολιτικής Προστασίας», ανέφερε ο κ. Κικίλιας.
Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε: «Δεν έχει τελειώσει ακόμα η ακτοπλοϊκή περίοδος. Κάναμε μια οργανωμένη προσπάθεια να εντείνουμε όλα τα μέτρα ασφαλείας και τους προληπτικούς ελέγχους σε όλα τα πλοία – τουριστικά, ακτοπλοϊκά, ανοιχτά, κλειστά, ferry boats, σε πορθμεία και σε κεντρικά λιμεναρχεία – ώστε να μειώσουμε, κατά το δυνατόν, τις πιθανότητες να συμβεί κάτι ή, αν συμβεί, να μπορέσουμε να το αντιμετωπίσουμε. Μέχρι τώρα αυτό έχει επιτευχθεί και με ικανοποιεί.
Η ασφάλεια είναι πρώτα απ’ όλα. Ταυτόχρονα, η εξυπηρέτηση των πολιτών, η στήριξή τους και η σωστή ενημέρωσή τους από το Λιμενικό και τις εταιρείες αποτελούν προτεραιότητά μας, ώστε οι ακτοπλοϊκές διαδρομές να είναι ποιοτικές για τους ταξιδιώτες».
«Αποφύγαμε αύξηση 15% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Αναφερόμενος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, ο κ. Κικίλιας σημείωσε ότι «αποφύγαμε αύξηση 15% στις τιμές τους, κυρίως χάρη στη μείωση 50% των λιμενικών τελών. Αυτό δημιούργησε υγιή ανταγωνισμό και έφερε μειώσεις έως και 32% στα ταχύπλοα, πάντα για την οικονομική θέση.
Θυμίζω, επίσης, ότι δώσαμε 40 εκατομμύρια ευρώ για το μεταφορικό ισοδύναμο, καλύπτοντας μεγάλο μέρος του εισιτηρίου για τους νησιώτες μας».
Ο υπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στο σχέδιο για τα “πράσινα” πλοία: «Ανακοίνωσα μέσα στο καλοκαίρι 300 εκατομμύρια ευρώ από το Πράσινο Ταμείο συν 700 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων – ένα δισεκατομμύριο συνολικά – ώστε να ανανεωθεί ο ακτοπλοϊκός στόλος, για πρώτη φορά, μετά από πολλές δεκαετίες.
Με χαμηλότοκα δάνεια θα δοθεί η δυνατότητα στους επαγγελματίες να αποκτήσουν νέα, πιο μεγάλα, πιο γρήγορα πιο ασφαλή, “πράσινα” πλοία, με καύσιμα φιλικά προς το περιβάλλον».