Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025

Top 5 άρθρα

Σχετικά άρθρα

Φόροι στα καύσιμα: Όταν το 65% της τιμής δεν είναι καύσιμο

Οι φόροι στα καύσιμα αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες διαμόρφωσης της τελικής τιμής που πληρώνουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η συνολική φορολογία – η οποία περιλαμβάνει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ), τον ΦΠΑ και άλλες επιβαρύνσεις που  μπορεί να φτάνει έως και το 65% της τελικής τιμής, όπως ανέφερε σε ομιλία του στη Βουλή ο Βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών με την ΝΙΚΗ κ. Ανδρέας Βορυλλας. Αυτό σημαίνει ότι από κάθε λίτρο βενζίνης ή πετρελαίου κίνησης, η πλειονότητα του ποσού που καταβάλλεται δεν αφορά το ίδιο το προϊόν, αλλά τις φορολογικές επιβαρύνσεις.

Η υψηλή αυτή φορολογία δικαιολογείται συχνά από το κράτος ως αναγκαία για τη στήριξη των δημοσίων εσόδων και τη χρηματοδότηση κρίσιμων υπηρεσιών. Ωστόσο, για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, ειδικά σε περιόδους οικονομικής πίεσης, το κόστος των καυσίμων μετατρέπεται σε σημαντικό βάρος. Επηρεάζει άμεσα το κόστος μετακίνησης, το κόστος παραγωγής και, τελικά, τις τιμές πλήθους αγαθών και υπηρεσιών.

Παράλληλα, η Ελλάδα συγκαταλέγεται διαχρονικά ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις υψηλότερες τιμές καυσίμων, γεγονός που συχνά συνδέεται με το επίπεδο της φορολογίας. Πολλοί υποστηρίζουν ότι μια πιο ισορροπημένη φορολογική πολιτική θα μπορούσε να ανακουφίσει νοικοκυριά και επιχειρήσεις, ενισχύοντας την οικονομική δραστηριότητα χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα τα δημόσια έσοδα.