Ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, Απόστολος Ραυτόπουλος, σχολιάζοντας την νέα πρωτοβουλία για μείωση τιμών κατά μέσον όρο 8% σε 2.180 προϊόντα, που θα διαρκέσει έως 31 Δεκεμβρίου 2025, τόνισε ότι αυτήν την φορά δεν είναι γνωστοί οι κωδικοί των προϊόντων που συμμετέχουν στη δράση.
«Στις προηγούμενες πρωτοβουλίες γνωρίζαμε ποια προϊόντα εντάσσονταν στις μειώσεις. Τώρα αυτό δεν ισχύει» ανέφερε στο ERTnews Radio.
Όπως εξήγησε, «ως Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας επισκεφθήκαμε από το πρωί τις πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Οι υπάλληλοι και οι διευθυντές μάς είπαν ότι δεν έχουν ενημερωθεί σχετικά με το ποια είναι τα προϊόντα που συμμετέχουν στη μείωση. Οι τιμές που βλέπουμε σήμερα είναι ίδιες με τις χθεσινές».
Τα αρχεία
Ο κ. Ραυτόπουλος υπογράμμισε ότι η Ένωση διαθέτει αρχεία (backup) από προηγούμενες ημέρες, εβδομάδες και μήνες, τα οποία δείχνουν ότι δεν έχουν υπάρξει διαφοροποιήσεις στις τιμές. «Για παράδειγμα, στα ζυμαρικά, οι τιμές παραμένουν ίδιες μετά την ανακοίνωση» σημείωσε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της πρωτοβουλίας, από τα 2.180 προϊόντα, τα 1.356 είναι ιδιωτικής ετικέτας και τα 824 επώνυμα.
«Χρειάζεται να διευκρινιστεί σε ποιες αλυσίδες αντιστοιχούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ώστε να μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις με τις προηγούμενες τιμές» ανέφερε.
Παράλληλα, επεσήμανε πως το υπουργείο Ανάπτυξης είχε αναφέρει ότι οι μειώσεις θα κυμαίνονται από 5% και πάνω, ωστόσο στην πράξη «παρατηρούνται μειώσεις της τάξης του 2% έως 3% σε αρκετά προϊόντα».
Τέλος, ο κ. Ραυτόπουλος ανέφερε ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει διαπιστωθεί πως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν αυξηθεί περισσότερο σε τιμή σε σχέση με τα επώνυμα, καθώς «ξεκίνησαν από χαμηλότερη βάση κόστους και σταδιακά οι αυξήσεις ήταν μεγαλύτερες».