Των Κώστα Παππά – Σάββα Παυλίδη
Η Ακτή της Βουλιαγμένης αποτελούσε και αποτελεί ζηλευτό σημείο της Αθηναϊκής Ριβιέρας και σημαντικός χώρος επενδύσεων που μπορούν να αναβαθμίσουν ακόμα περισσότερο την περιοχή. Σε αυτό το πλαίσιο η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) θυγατρική της ΕΕΣΥΠ (Υπερταμείο) έχει δρομολογήσει διαγωνιστική διαδικασία δύο φάσεων για τη μακροχρόνια
εκμίσθωση της Ακτής Βουλιαγμένης, της δημοφιλέστερης οργανωμένης και
προσβάσιμης παραλίας της Αθηναϊκής Ριβιέρας η οποία προσελκύει χιλιάδες
επισκέπτες όλο το χρόνο και με δυνατότητα ημερήσιας φιλοξενίας 8.000 ατόμων.
Τι συμβαίνει όμως όταν κάποιοι αποφασίζουν να αλλάξουν τους όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας που ισχύει εδώ και χρόνια, εγείροντας εύλογα ερωτήματα και αμφιβολίες για τον ίδιο τον διαγωνισμό;
Πιο συγκεκριμένα τα epikaira.gr αποκαλύπτουν σήμερα οτι σύμφωνα με ανακοίνωση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), κατά τη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής Διαγωνισμού πριν μερικές μέρες, κατατέθηκαν και αποσφραγίσθηκαν οι φάκελοι επτά επιχειρηματικών σχημάτων, γεγονός που επιβεβαιώνει το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον για το εμβληματικό αυτό ακίνητο της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε οτι η ΕΤΑΔ από το 2019 προβαίνει στην αξιοποίηση των ακινήτων της μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα e- publicrealestate.gr, ώστε να διασφαλίσει και να εξασφαλίσει με αυτό τον τρόπο το αδιάβλητο της όλης διαδικασίας και να θωρακίσει την διαφάνεια σε όλους τους διαγωνισμούς. Ωστόσο αυτή η διαδικασία φαίνεται να μεταβάλλεται για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Σύμφωνα με την ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ (επισυνάπτεται) στην παρ. 3.1 «Η Διαγωνιστική Διαδικασία θα πραγματοποιηθεί με τη διαδικασία του «κλειστού διαγωνισμού» του άρθρου 2 παρ. 2 του Κεφαλαίου Α’ του Κανονισμού Εκμισθώσεων, Μισθώσεων, Παραχωρήσεων, Εκποιήσεων, Ανταλλαγών, Αγορών και Αντιπαροχών της ΕΤΑΔ, όπως ισχύει (ο «Κανονισμός
Εκμισθώσεων»). Εδώ όμως αρχίζουν και τα παράδοξα και αυτό γιατί ο κανονισμός αυτός που ισχύει από την 1η Φεβρουαρίου του 2016 δεν έχει επικαιροποιηθεί ποτέ μέχρι σήμερα και εξ αιτίας της μη επικαιροποίησής του δεν περιλαμβάνει οποιαδήποτε αναφορά στην πλατφόρμα του e-publicrealestate.gr μέσα από την οποία πραγματοποιούνται οι διαγωνισμοί από το 2019 και μετά.
Για ποιο λόγο λοιπόν έγινε αυτή η επιλογή; Ποιόν μπορεί να εξυπηρετεί αυτή η αναχρονιστική διαδικασία για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό στην Βουλιαγμένη; Για ποιο λόγο θυμήθηκαν μόνο για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό τον κανονισμό του 2019 που δεν περιλαμβάνει την δυνατότητα υποβολής των προσφορών μέσα από την πλατφόρμα e-publicrealestate.gr ; Γιατί ο παλαιότερος κανονισμός δεν επικαιροποιήθηκε ποτέ; Δεν μπορούμε να φανταστούμε οτι μπορεί να υπάρχουν κάποιοι που έχουν επιλεκτική μνήμη και ανακαλούν αναχρονιστικές διαδικασίες θέτοντας στην άκρη οτι συνηθίζεται για την διαφάνεια αυτών των διαγωνισμών από το 2019 και μετά.
Θέλουμε να πιστεύουμε οτι ο Υπουργός Οικονομικών κ. Πιερακάκης, που έχει δώσει σημαντική ώθηση στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση της χώρας από τη θητεία του στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα δει το παράλογο του συγκεκριμένου διαγωνισμού και την επιστροφή μόνο γι αυτόν σε μια αναχρονιστική διαγωνιστική διαδικασία που σίγουρα προκαλεί ερωτηματικά. Θα παρακολουθούμε την εξέλιξη του θέματος , καθώς η διαφάνεια σε όλους τους διαγωνισμούς είναι κάτι που πρώτος από όλους θα θέλει να διασφαλίσει ο κ. Πιερακάκης.